Een jaar later

En wat hebben we geleerd?

Dat ik teveel wijn drink
Dat ik het niet bij “een beetje chips” kan houden
Dat ik nog niet terug aan mijn begingewicht zit (jeuh)
Dat ik van dat jaar ongeveer 1/4 de van de tijd echt op mijn eten gelet heb
Dat ik de laatste maanden tussen -5 en -3 kilo zweef
Dat er geen perfect dieet bestaat
Dat kleine stapje de enige manier is om vooruit te komen…

Ik ben thuis. Al bijna twee maanden. En nog iets meer dan 2 maanden te gaan. Adoptieverlof en ouderschapsverlof. Na een eerste vreselijke maand waarin ons hele leven op zijn kop stond stond de tweede maand in het teken van rust proberen zoeken. Die lijkt relatief te zijn. Momenteel verloopt ons leven in pieken en dalen. Voornamelijk pieken, gelukkig.

De voorbije maanden heb ik dus niet gelet op wat ik in mijn mond stopte. Ik heb dagen gehad dat ik enkel koffie, speculaasjes, chips en wijn at. En daarnaast dagen dat ik drie keer warm op een dag at. Helaas waren er geen dagen dat ik enkel fruit en groenten at 😉

Naast een ongelooflijke drang naar eindelijk weer iets fris en gezonds en door de ietwat uitdeinende taille besloot ik vanmorgen weer alles op te schrijven. Ook iets dat ik geleerd heb dat werkt…

Ontbijt: een kommetje Griekse yoghurt met honing en blauwe bessen met een kop koffie
Tussendoor: thee
10-uurtje: een appel
Lunch: ik beloofde de kinderen pannenkoeken, gelukkig ben ik daar zelf geen liefhebber van. Ik hou het bij een hardgekookt eitje, een sneetje notenbrood en een slaatje van rauwe rode kool
Vieruurtje: versgeperst appelsiensap
Avond: boerenkoolpuree met rookworst.

Geef een reactie

