Goed bezig

Amai, ik zit echt in een goede flow. De voorbije dagen heb ik weer kleine dingen aangepast en ik voel me super. Ik weet dat mijn grootste probleem alcohol is. Als er wijn in huis is, dan kan ik niet stoppen. Dus zou ik beter niet drinken. Maar iedere keer overtuig ik mezelf dat ik het best bij één glas kan houden. Om dan vier glazen later alle zelfbeheersing te verliezen en alles wat los of vast zit in de koelkast op te vreten.

Nochtans zat ik een paar weken geleden twee weken in Afrika en heb ik totaal geel last gehad van niets te drinken.

Op het werk zijn we massaal groene thee beginnen drinken en vullen we elke dag onze waterkan. Het helpt als iedereen daar mee bezig is.

Ik ben ook terug beginnen weekmenuten en dat werkt echt. Weten wat je gaat eten belet je om total loss te gaan met de vettigste ingrediënten eerst. Op de koop toe gaan we verder in de zoektocht naar goed en beter eten. Combinatie voedselzandloper/vegetarisch/veganistisch

Gisteren at ik dus:

Ontbijt: vier sneetjes bruin brood met  rozijnen met sneetjes emmentaler
Tussendoor: een reep gedroogd fruit
Lunch: een sesambroodje met humus en kiemen
Tussendoor: thee, veel thee
Aperitief: 2 glazen witte wijn en een schaaltje komijnkaas
Avondeten: geroosterde zoete aardappel met kikkererwten en rode ui met een broccolislaatje met walnoten. EN WATER AAN TAFEL!!!!! Jawel, door een kan water op tafel te zetten lukte het om tijdens het eten geen wijn te drinken. Na het eten heb ik nog een grote kop avondthee gedronken en op tijd mijn bedje in.

Vandaag staat gepland:

Ontbijt: 2 sneetjes getoast bruin rozijnenbrood met geprakte avocado
Tussendoor: een appel en een rijstwafel met humus
Lunch: een overschotje van gisterenavond
Tussendoor: thee, thee, thee
Aperitief: ik ga eens proberen een pot thee te zetten als ik thuiskom, wie weet. Met wat kaasblokjes ofzo (ik heb iets nodig tegen dat het eten op tafel staat)
Avondeten: quinoa/rijst mengeling met gebakken haloumi en druiven.

 

Geef een reactie

