47 dagen en de nieuwe weegschaal

WOEHOEW!!!!!! de nieuwe weegschaal is mij zeer goed gezind.

Startgewicht aan het begin van dit avontuur: 81,5 kilo
Gewicht vorige week: 79,5 kilo
Gewicht vandaag: 75,5 kilo

En Ok, ik heb atijd gezegd dat dat cijfer op de weegschaal mij niet zoveel kon schelen, maar als het er zo begint uit te zien, dan kan ik toch alleen maar grijnzen van plezier. Eens zien wat we er de komende 47 dagen nog afkrijgen. Want ik kan zeker nog een tikkeltje meer mijn best doen.

Gisteren weer iets teveel wijn gedronken en nog een paar schellekes gerookte hesp gegeten na het avondeten. Voor de rest wel heel flink geweest. Wel ongeveer gekwijld boven de sandwich van zoonlief, maar hem toch bij de kippen gesmeten in plaats van hem zelf in drie happen naar binnen te schrokken.

Ontbijt: het begint saai te worden, maar alé ….. havermoutpap met notenmelk en een paar schijfjes ananas. Met een versgeperst fruitsapje
Tussendoor: meloen en noten. En een appel net voor de lunch
Lunch: sla, tomaten, komkommer, rode ui en geitenkaas.
Tussendoor: gedroogde mango
Avond: quinoa-champignon risotto. Er wordt nergens antwoord gegeven of quinoa wel of niet aangeraden wordt binnen de redenering van de voedselzandloper. Maar ik kan me niet voorstellen dat alle voordelen van quinoa zouden kunnen opwegen tegen het eventuele nadeel van de koolhydraten er in. Als ik de glycemische indexen vergelijk zit havermout op 49 en quinoa op 53. Alles onder de 55 wordt aanzien als “laag”.

Geef een reactie

