Dag 78

Het weekend was … bewogen … wat eten betreft. En laat bewegen nu net datgene zijn wat ik niet gedaan heb. Zaterdag was een voorbeeld van hoe het niet moet. Ik at niet veel, maar wel niet zo gezond. Ik vertrok, want moest werken, met enkel koffie in mijn maag. Sloeg nog snel twee speculoosjes in mijn kas vooraleer ik workshop begon te geven. Tijdens de pauze at ik wat dadels en vijgen en voor de lunch een klein kaasbordje met turks brood. Manlief ging koken … we zijn dus gaan eten. Garnaalkroketten met frietjes …

En dus zijn we de zondag maar op die manier verder gegaan. Ontbijten met pannenkoeken, lunch met sandwichen met kaas en om halfvijf wou zoonlief absoluut een “broodje met worst” gaan eten in ons dorp alwaar een kermiskoers passeerde. Het enige goede aan gisteren is dat ik daarna gewoon tomatensoep als avondeten gemaakt heb. Vandaag dus een zuiverend dagje inlassen.

Ontbijt
Omelet met champignons en peterselie

ZWEMMEN!

Tussendoor
een yoghurtje

Lunch
Tomatensoep

Vieruurtje
fruit

Avondeten
Gebakken rijst met kip

2 thoughts on “Dag 78

  1. heel veel succes! ik vind dat je goed bezig bent! Ik probeer ook al jaren iets aan mijn gewicht te doen maar niet echt met succes. Misschien jouw tip van de kleine beetjes en jezlf af en toe iets gunnen toepassen?

  2. Ik volgde vroeger af en toe de weekmenuten (wat is met die blog trouwens gebeurd? ik vind geen nieuwe entries sedert begin september, kan dat?) en kwam zo op den buiten bij jou terecht. Lekkere dingen probeer je telkens. Ik hoop dat de lange stilte hier op deze voorgoed-blog geen slecht teken is… Mag ik je nog een tip geven? Probeer eens te joggen, heel rustig opbouwen: ga voor een uurtje de deur uit, den buiten op ;-), en jog telkens een minuut gevolgd door 2 minuten wandelen. En volgende keer tien seconden meer lopen, enzovoort. Gewoon rustig op eigen tempo en kunnen. Probeer het 3-4x per week en je zult gegarandeerd succes hebben!

Geef een reactie

