Dag 10

Amai, ik beken, het is de eerste keer dat ik zo serieus met diëten bezig ben en het lukt bijzonder goed. Ben blij! Gisteren wel nog wat “gesnoept” ’s avonds. Echtgenoot kwam thuis om 21u en had nog niet gegeten. Hij ging pizza meebrengen (HELP!) maar gelukkig was de winkel in het dorp gesloten. Ik maakte hem snel een bordje tapas (crackers met pesto en tapenade, lomo iberico en een hardgekookt eitje) terwijl een stuk moussakka ontdooid werd. Ik ben van de tapas kunnen afblijven, met uitzondering van twee dunne schelletjes ham, maar heb mezelf wel getroost met een potje kerstomaatjes en augurkjes.

Vandaag ging het trouwens vanaf een uur of twee echt minder goed. Voor de eerste keer sinds ik aan dit avontuur begon had ik echt honger. Reuzehonger. Met als resultaat een kleine balisto als vieruurtje, een stuk kaas als aperitiefje en later een half bord spaghetti van de zoon naar binnen geslagen. Uitgehongerd was ik. Terwijl ik eigenlijk al een pannetje saus zonder vlees voor mezelf gemaakt had en het water stond te koken voor volkoren spaghetti. De rest van de avond dan maar overbruggen met thee en kerstomaatjes. En echtgenoot alleen laten eten….

* ik besefte nadien pas dat ik ongesteld moet worden. Vandaar de reuzehonger dus.

Ontbijt
vers geperst appelsiensap
2 crackers met jonge kaas

Tussendoor
1 appel

Lunch
Slaatje van Puy linzen en tonijn met een bieslook/yoghurt dressing
1 sneetje peperkoek

Vieruurtje
1 mini ballisto
1 stukje belegen kaas

Avond
Volkoren vegetarische spaghetti

Het halve bord spaghetti dat de zoon niet opkreeg. Met veeeeel vlees en geraspte mozarella.

Geef een reactie

