Dag 7: WEEKEND

Zalig geslapen. En, het is een feit, door  te minderen in alcohol ben je ’s morgen een stuk fitter. Ik dronk gisteren twee glazen rode wijn bij het eten en heb even zin gehad om me met een derde glas in de zetel te nestelen. Gelukkig had ik nog een thermos thee klaarstaan en heb ik deze gezellig opgedronken tijdens het lezen.

Het sportieve gedeelte van mijn dieet begint een beetje vorm te krijgen. Vanaf deze week ga proberen minstens 1x per week te gaan zwemmen.  Zodra het weer wat beter wordt probeer ik weer elke zaterdag op de mountainbike te klimmen.En zodra mijn collega terug uit verlof is probeer ik onze vroegere gewoonte van één ochtend zwemmen voor het werk weer op te pikken. Liefst van al zou ik ’s avonds ook nog wat yoga doen, want dat mis ik echt. Twee jaar geleden volgde ik les in Gent, maar sinds we verhuisd zijn is dat er niet meer van gekomen.

Over naar het menu van de dag

Ontbijt
Lekker lang in bed blijven liggen, dus reuze honger bij het opstaan. Dan maar gekozen voor een “stevig” ontbijt
1 zachtgekookt eitje
1 sneetje geroosterd brood
Een overschotje havermoutpap van gisteren
1 appel

Tussendoortje
1 fruityoghurtje

Lunch
1 wrap met gerookte zalm en komkommer

Vieruurtje
1 appelsien

En hier ging het even mis…..
Veel te vroeg geluncht dus ineens dood van de honger. Het werd een stukje kaas en een handvol chips, gestolen van zoonlief

Avond
Kippenstoofpot met patatjes, champignons en sla
2 glaasjes wijn. Vanaf morgen weer vier dagen alcoholloos

 

Geef een reactie

