Start

Zoals ik in de waarom sectie al aangaf gaat deze blog over het verminderen van extra ballast die ik al jaren met me meesleur. Om het niet “vermageren” te moeten noemen.

Genetisch ben ik sowieso voorzien van de ietwat bredere heupen. En 20 kilo geleden zaagde ik dus evengoed omdat mijn taille en mijn heupen niet in evenwicht waren. Maar, 20 jaar later, en elk jaar een kilo erbij, is het genoeg geweest. De kleedjes die ik zo goed als altijd draag kunnen maar tot een bepaald niveau camoufleren. En het maatje 44 dat ondertussen standaard geworden is, is eigenlijk, feitelijk toch ook een beetje te.

Na ettelijke pogingen en probeersels heb ik nu het gevoel dat er ik er klaar voor ben om het voor echt te doen. Hoe ik dat ga aanpakken? Een combinatie van vegetarisch eten, weight watcher punten tellen, meer bewegen en minder alcohol.

De startpositie

1m 66cm
81,5 kilo

Doel

75 kilo tegen einde maart

70 kilo tegen begin mei

65 kilo tegen augustus

 

 

 

Geef een reactie

